Problem:
I forbindelse med undervisningen af grundforløb 2 elever på snedkeruddannelsen håndværkergymnasiet EUX er der ikke noget egentligt undervisningsmateriale vedrørende den teori som snedkerelever skal igennem.
Hidtil er videreformidlingen primært foregået som en del af den daglige værkstedundervisning. Ikke altid - jeg laver også en mere deduktiv undervisning i form af tavleundervisning, powerpoints osv. også som en del af den daglige undervisning.
Problemet, er at det kan være svært at nå ud til alle eleverne og sikre sig at disse har opnået de nødvendige færdigheder og viden
Hvad vil jeg undersøge?:
Hvordan når jeg ud til den enkelte elev?
Hvordan sikrer jeg at der er opnået læring?
Er multimodalitet et anvendeligt redskab eksempelvis ved små instruktionsvideoer?
Skal det i virkeligheden være den enkelte elev som skal oprette en blog til deres undervisning som jeg så kan give feedback på?
Hvorfor?:
Fordi eleverne har valgt en uddannelse.
Uddannelsen har forskellige målpind som skal opfyldes således at der sker en kvalifikation til primært det at blive en god snedkersvend, sekundært det at blive en aktiv borger i samfundet (bidragyder i velfærdssamfundet).
Hvordan vil jeg gøre det?:
- Hvilke teoretiske indfaldsvinkler kunne være interessant at tage udgangspunkt i?
- Hvordan transformerer jeg teoretisk stof fra bøger til et it baseret produkt som er brugervenligt?
- Skal det være eleverne som selv skal forme det teoretiske ud fra søgninger på nettet, og sidenhen får eleven feedback?
- Skal eleverne inden de søger "udstyres" således at de ikke søger i blinde, men at de også kvalificeres i deres søgearbejde?
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.